Магистрын сургалтын үндсэн зорилго нь Бакалаврын зэрэгтэй багш, дасгалжуулагч, эмч, хүчний байгууллагын албан хаагчид, спортын сэтгүүлч нарт эрдмийн зэрэг цолыг нь ахиулах, их дээд сургуульд багшлах эрхийг нь нээж өгөх мөн докторантурын сургалтын урьдчилсан шат гэдгээрээ онцлогтой ба манай сургууль Боловсрол судлалын чиглэлээр Магистрантурын сургалтыг зохион байгуулдаг.
Магисрын сургалт хариуцсан багш нар:
Г.Сүхбат
Ph.D, профессор
Б.Адъяахүү,
Ph.DГ. Пүрэв-Очир
Ph.D“Аварга” дээд сургууль нь үндсэн чиглэл бакалаврын зэрэгтэй суралцагчийн эрдмийн зэрэг цолыг ахиулах, судалгаа шинжилгээний ажил хийлгэх, түүний үр дүнг бодит амьдрал буюу зарим спортын төрөл, тамирчдын жишээн дээр үзэх боломж бүрдүүлэх зорилго бүхий сургалтыг онлайн болон танхимаар сургалт зохион байгуулдаг.
Тус сургууль анхны магистрантурын сургалтын сонсогч нарыг 2005 онд авсан ба 2007 оноос хойш нийт 75 эрдэмтэн магистрант хөтөлбөрт хамрагдан магистрын цол хүртсэн. Сургалт, эрдэм шинжилггээний хөтөлбөрт 1.5 жилийн хугацаанд бүрэн хамрагдсан сонсогч нар 6-р болон 10-р сард зэргийн хамгаалалтаа хийж төсгөлтийн шалгалтаа өгнө.
“Аварга” дээд сургуулийн төгсөгч болон өндөр зэрэгтэй тамирчдыг дэмжиж сурган хүмүүжүүлэх ба спортын анагаах ухаан, зарим төрлийн спорт, спортын менежмент, дасгалжуулалтын аргачлал зэрэг чиглэлээр гүнзгийрүүлсэн мэдлэг чадвар олох үүднээс сургуулийн эдгээр төсөгч нарт магистрантурын хөтөлбөрийн төлбөрөс 10- 30 % хөнгөлөлт үзүүлнэ.
Нэг. Магистрын сургалтыг явуулах ерөнхий журам
А.Спорт сургалт, дасгалжуулалтаар
1.9 Хавсарга судалгааны чиглэлээр:
Хоёр. Элсэгчдэд тавигдах шаардлага
2.1 Магистрантурт элсэгч нь багш, биеийн тамирын багш, дасгалжуулагч, эрүүл мэндийн мэргэжлээрээ бакалавраас дээш зэрэгтэй байна.
2.2 Эрдэм шинжилгээ судалгааны чиглэлээр бие даан ажиллах чадвар дадлыг зохих хэмжээнд эзэмшсэн хүн байх
Гурав. Магистрантурын шалгалт авах журам
Тухайн хичээлийн жилд магистрын элсэлт авах сэдвүүдийг сургуулийн эрдэм шинжилгээний хэтийн чиглэлүүдтэй уялдуулан гаргаж, эрдмийн зөвлөлөөр хэлэлцэн баталж хичээлийн жил эхлэхийн 1 сарын өмнө төвийн болон сонин хэвлэлээр дамжуулан зарлаж шалгалтыг 9-р сард багтааж авна. Элсэлтийн шалгалтыг мэргэжил, гадаад хэлээр авна.
Дөрөв. Магистрын зэрэг хамгаалахад тавигдах шаардлага
4.1 Магистрантурт суралцагч нь сургалтанд бүрэн хамрагдана.
4.2 Магистрантурт суралцагч нь төлөвлөгөөнд тусгагдсан бүх хичээлүүд дээр В ба түүнээс дээш үнэлгээ авсан байна.
4.3 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэл 1-2 бичиж хэвлүүлсэн байна.
4.4 ЭШОПБХ-д 2-оос доошгүй илтгэл тавьж хэлэлцүүлнэ.
4.5 Судалгааны ажлын дүнгээр 3-4 хэвлэлийн хуудас диссертаци, 1,5 хуудас автореферат бичиж хамгаалалтанд бэлтгэнэ. Диссертаци, автореферат нь сэдвийг сонгох болсон үндэслэл, зорилго, зорилт, судлагдсан байдал, хэвлэлийн тойм, таамаглал, судалгааны ажлын арга зүй, үр дүн, хэлэлцүүлэг, дүгнэлт, ашигласан материал зэрэг үндсэн хэсгүүдтэй байх бөгөөд судлаач судалгаагаараа өөрийн орны болон олон улсын эрдэм шинжилгээ судалгааны хүрээнд онол үзэл баримтлал, аргын ямар шинэ асуудлыг шийдэж өгснийг товч тодорхой бичнэ.
Тав. Магистрын зэрэг хамгаалах эрдмийн зөвлөлд горилогчийн бүрдүүлэх материал
Зургаа. Магистрын зэрэг хамгаалах
6.1 Магистрын зэрэг хамгаалах ажиллагаа урьдчилсан ба жинхэнэ хамгаалалт гэсэн 2 үе шатаас бүрдэнэ.
6.2 Урьдчилсан хамгаалалтыг сургуулийн эрдмийн зөвлөлөөр оруулж энэ үед албан ёсны шүүмжлэгчийг томилон жинхэнэ хамгаалалтад оруулах эсэхийг шийднэ.
6.3 Танхимын хичээлийг бүрэн судалж сурлагын дэвтэрт дүнг баталгаажуулан багшаар гарын үсэг зуруулсан байна.
6.4 Магистрын хамгаалалтанд орохдоо сургалтын төлбөрийг бүрэн төлж дуусгасан байна.
Долоо. Магистрын зэрэг хамгаалуулах зөвлөлийн хуралдааны дэг
7.1 Гишүүдийн ирц 75%-аас багагүй үед хуралдааныг эхлүүлж хамгаалалтанд оролцсон нийт гишүүдийн 75%-аас дээш хувь нь дэмжсэн тохиолдолд уг бүтээлийг хамгаалсанд тооцно.
7.2 Хуралдааны хамгаалуулах зөвлөлийн дарга \дэд дарга\ удирдана.
7.3 Горилогчийн хамгаалуулах зөвлөлд ирүүлсэн материалыг эрдэмтэн нарийн бичгийн дарга танилцуулна.
7.4 Горилогч бүтээлээ 10 минутанд багтаан танилцуулна.
7.5 Шүүмжлэгч шүүмжээ танилцуулна
7.6 Асуулт хариулт
7.7 Зөвлөлийн гишүүдийн санал дүгнэлт
7.8 Нууц санал хураалт
7.9 Нууц санал хураалтын дүнг танилцуулж 75%-аас дээш санал авсан тохиолдолд эрдмийн зөвлөлийн тогтоол гаргаж, хамгаалалтын дүнг баталгаажуулна.
Найм. Магистрын зэрэг горилж туурвисан бүтээлийн ерөнхий бүтэц
8.1 Судалгааны ажлын үндэслэл
8.2 Судалгааны ажлын зорилг
8.3 Судалгааны ажлын зорилт
8.4 Судалгааны ажлын хэвлэлийн тойм
8.5 Судалгааны ажлын шинэлэг тал
8.6 Судалгааны ажлын таамаглал
8.7 Судалгааны ажлын арга зүй
8.8 Судалгааны ажлын үр дүн
8.9 Судалгааны ажлын практик ач холбогдол
8.10 Судалгааны ажлын дүгнэлт
8.11 Судалгааны ажилд ашигласан ном зохиол
8.12 Судалгааны ажлын товчилсон үгийн жагсаалт
8.13 Англи хэл дээр бичсэн хураангуй
Ес. Магистрын бүтээл удирдсан шүүмжийн ажлын хөлс
9.1 Магистрын бүтээл удирдсан шүүмжийн ажлын хөлсийг Захирлын 2007.02.09-ний өдрийн 1/8 дугаар тушаалыг үндэслэн олгоно.
№ | НЭР | СЭДЭВ | ОН |
---|---|---|---|
1 | О.Баясгалан | 15-16 насны Монгол хүүхдийн бие бялдрын хөгжил | 2007 |
2 | Ш.Баясгалан | Жүдо бөхийн бүсийн сургалтын хөтөлбөрийг Монголд нэвтрүүлэх нь | 2007 |
3 | М.Отгонням | Бөхийн чөлөөт барилдаанаар хичээллэдэг 16-17 насны хүүхдүүдийн морфофизиологийн зарим үзүүлэлтийг судалсан нь | 2007 |
4 | Ю.Гандолгор | Тамирчдын бие махбодийн физиологийн зарим үзүүлэлтэд хоол заслын нөлөөллийг судалсан нь | 2008 |
5 | Д.Энхбаатар | Монголын жүдо бөхийн шүүгчийн үйл ажиллагааг боловсронгуй болгох зарим асуудал | 2008 |
6 | Т.Энхцэцэг | Жүдо бөхийн барилдаанаар хүүхдийн бие бялдрыг хөгжүүлэх нь | 2008 |
7 | Ч.Нямдорж | Завхан нутгаас төрсөн улсын цолтой бөхчүүдийн судалгаа | 2009 |
8 | Н.Алтайбаатар | Халз тулааны спортын өндөр зэрэглэлийн тамирчдын ажиллах чадвар, биохэмнэлийн зарим асуудал | 2009 |
9 | А.Амгалантамир | Монголын волейболын шилдэг багуудын давуулалтын үйл ажиллагаанд хийсэн судалгаа | 2009 |
10 | Р.Батцэцэг | 7-8 настай хүүхдийн хөдөлгөөний эвсэл болон уян чанарыг хөдөлгөөнт тоглоомоор хөгжүүлэх нь | 2009 |
11 | Б.Оролзод | Монголын эмэгтэй самбочдын шилдэг амжилт, түүнд нөлөөлсөн хүчин зүйлс | 2009 |
12 | Д.Батноров | Гавьяат дасгалжуулагч А.Доржсүрэнгийн Монголын спортын хөгжилд оруулсан хувь нэмэр | 2009 |
13 | Б.Энх-Амгалан | Гандболын спортын хамгаалагчдын гаргасан амжилтыг биеийн ерөнхий хөгжил болон сэтгэл зүйн онцлогтой холбож судалсан нь | 2010 |
14 | З.Ууганцэцэг | Волейболын спортоор эхлэн хичээллэгсдийн мөрний уян чанарын судалгаа | 2010 |
15 | А.Мөнх-Ундрах | Монголын эмэгтэй жүдочдын шилдэг амжилт түүнд нөлөөлсөн зарим хүчин зүйлс | 2010 |
16 | Б.Бат-Амгалан | “Аварга” бүрэн дунд сургуулийн сурагчдын англи хэлний сургалтад спортын нэр томьёог түлхүү хэрэглэсэн сургалтын үр дүнгийн талаар | 2011 |
17 | Г.Энхболор | Ерөнхий боловсролын сургуулийн биеийн тамирын хичээлийн агуулгын стандартын хэрэгжилт | 2011 |
18 | Б.Цогтбаатар | Монголын бөхчүүд дэлхийд бөхийн спортоор өндөр амжилт гаргахад үндэсний бөх нөлөөлсөн нь | 2011 |
19 | Б.Эрдэнэчимэд | Биеийн тамирын дээд боловсролтой боловсон хүчин бэлдэж буй өнөөгийн байдал | 2011 |
20 | Ш.Болатбек | Баян-Өлгий аймгийн биеийн тамирын багш нарын өнөөгийн байдал, цаашдын эрэлт хэрэгцээ | 2012 |
21 | Х.Азжаргал s | Цэцэрлэгийн багш нарын эрүүл аж төрөх ёсны хандлага | 2012 |
22 | Б.Алтанзул | Олон улсын жүдо бөхийн барилдааны дүрмийн тухай мэдлэгийн тандалт судалгаа | 2012 |
23 | Л.Амартүвшин | Оюутнуудын бие бялдрын хөгжлийг харьцуулсан судалгаа | 2012 |
24 | Д.Баярмаа | Ерөнхий боловсролын сургуулийн 8-11 дүгээр ангийн сурагчдын биеийн тамирын хичээлд оролцдоггүй шалтгааныг судалсан нь | 2012 |
25 | Г.Удвал | Ерөнхий боловсролын сургуулийн биеийн тамирын хичээлийн агуулгын түүхэн хөгжил, цаашдын чиг хандлага | 2012 |
26 | Г.Мөнх-Амьдрал | ЕБС-ийн сурагчдын биеийн тамирын хичээлд хандах ерөнхий хандлагыг судалсан нь | 2012 |
27 | Ц.Гэрэлт-Од | Монгол бөхийн ёс жудаг | 2012 |
28 | О.Мөнхбаяр | Монгол улсын үндэсний бөхийн наадмууд түүний амжилтын товчоо | 2013 |
29 | Ч.Оюун-Эрдэнэ | Фитнесс аэробикийн дасгалаар бие бялдрыг хөгжүүлэх судалгааны үр дүн | 2013 |
30 | Л.Дорждагва | Биеийн тамирын сургуулийн оюутнуудын англи хэлний мэдлэгийн түвшинг дээшлүүлэх боломж | 2013 |
31 | Ч.Гэрэлчимэг | Жүдо бөхийн тамирчдын биеийн бүтцийн онцлог | 2013 |
32 | М.Батдэлгэр | Говьсүмбэр аймгийн Шивээговь сумын иргэдийн биеийн тамир спортоор хичээллэлтийн байдлын тандалт судалгаа | 2013 |
33 | Э.Тулгатөр | Үндэсний бөхөөр хүүхдийн бие бялдрын чанаруудыг хөгжүүлэх | 2013 |
34 | Б.Аманбек | 15-17 насны сурагчдын хурдны чанарыг хөгжүүлэх арга зүйн үндэс, бие бялдрын хөгжил | 2013 |
35 | З.Мөнгөнцөгц | Биеийн тамирын багш нарын хүүхдийг хөгжүүлэх зарим асуудал | 2014 |
36 | Б.Өлзийжаргал | Ахлах ангийн сурагчдад аэробик заах арга | 2014 |
37 | М.Сарангэрэл | Биеийн тамирын спортоор хичээллэж буй өсвөр насны тамирчдын өнөөгийн байдал | 2014 |
38 | Х.Отгонтуул | Биеийн тамирын спортоор хичээллэж буй оюутан залуусын темпраментийн судалгаа | 2014 |
39 | С.Мичидмаа | Тарган хүмүүсийг хөдөлгөөний жороор хичээллүүлсэн үр дүн | 2014 |
40 | У.Жалбадорж | Монгол үндэсний бөхийн өмсгөлийн түүхэн хувьсал, өөрчлөлт | 2014 |
41 | Ц.Пүрэвдаваа | Хөвсгөл нутгаас төрөн гарсан бөхчүүдийн судалгаа | 2014 |
42 | С.Өлзийжаргал | Анги удирдсан багшийн ажлын эрх үүргийн биелэлтэд хийсэн судалгаа | 2014 |
43 | П.Эрдэнэчулуун | Монголын спортын менежерүүдийн өнөөгийн байдал | 2014 |
44 | П.Сугар | Хэнтий аймгийн төрийн албан хаагчдын бие бялдрын хөгжлийн түвшин | 2015 |
45 | Д.Ариунболд | Сумын ерөнхий боловсролын сургуулийн сурагчдын бие бялдрын хөгжил | 2015 |
46 | Г.Гантулга | Оюутан тамирчдын зоригийн чанарыг судалсан нь | 2015 |
47 | Т.Цэнд | Ойрын зайн шилдэг тамирчдын амжилт болон бие бялдрын зарим үзүүлэлтийг харьцуулсан судалгаа | 2016 |
48 | Э.Батсайхан | Орчлон сургуулийн сурагчдын бие бялдрын хөгжлийг ХУД-ийн ЕБС-ийн сурагчидтай харьцуулсан судалгаа | 2016 |
49 | Н.Оюунгэрэл | ЕБС-ийн бага ангийн багш нарын ажлыг үнэлэх өнөөгийн байдал | 2016 |
50 | Манлайбаяр | Төрийн албан хаагчдыг өглөөний дасгалд хамруулснаар гарч буй үр дүн | 2016 |
51 | Б.Ачитбилэг | Ойрын зайн гүйлтийн өндөр зэрэгтэй тамирчдын бие бялдрын хөгжил, ажиллах чадварын уялдаа | 2016 |
52 | Э.Баттөр | Жүдо бөхийн техник, хөдөлгөөний биомеханикийн онолын тухай мэдлэгийн тандалт судалгаа | 2016 |
53 | Пүрэвдулам | Биеийн тамирын хичээлийн сургалтын орчны нөлөөг судалсан нь | 2016 |
54 | С.Уртмөрөн | Монгол бөх, Өвөрмонгол бөхийн барилдааны ижил болон ялгаатай талууд | 2016 |
55 | П.Эрдэнэбулган | Монгол бөхчүүдийн эрүү, нүүрний онцлогийг судалсан нь | 2017 |
56 | Б.Энхтөр | Өвөрхангай аймгийн төрийн албан хаагчдын дундах халдварт бус өвчин түүний талаарх мэдлэгийн зарим асуудал | 2017 |
57 | Ц.Туул | Монголын үндэсний шигшээ багийн жүдо, чөлөөт бөхийн өндөр зэрэглэлийн тамирчдын өндөр ачаалал авсан үеийн судалгааг бэлтгэлийн үед хийсэн судалгаатай харьцуулах | 2017 |
58 | Б.Баянзул | Говь-Алтай аймгийн иргэдийн биеийн тамирын арга хэмжээ спортын уралдаан тэмцээнд оролцсон байдлыг харьцуулсан нь | 2017 |
59 | Б.Чаминчулуун | Дасгалжуулагч мэргэжлийн үйл ажиллагааг түвшинчлэх асуудалд | 2018 |
60 | Ч.Ононбат | Хүчний байгууллагуудын алба хаагчдын бие бялдрын үзүүлэлтийг харьцуулан судлах нь | 2018 |
61 | Б.Лхагвасүрэн | Өсвөр насныханд эх оронч үзэл олгоход биеийн тамир спортын ач холбогдол | 2019 |
62 | Б.Батхуяг | МҮБХ-ны үйл ажилагаанд өгсөн үзэгчдийн сэтгэл ханамж | 2019 |
63 | Б.Алтангадас | Бөхийн чөлөөт барилдааны дэвжээний шүүгчийн ү.а-ны үзүүлэлт | 2019 |
64 | Б.Хатанзоригт | Гандболын тамирчдын биеийн бүтцийн судалгаа | 2019 |
65 | А.Хурц-Од | Жүдо бөхийн энгэр ханцуйн барьцыг тамирчдад эзэмшүүлэх нь | 2019 |
66 | Г.Бат-Эрдэнэ | Жүдогийн сургалтанд Кюү-Дан системийг нэврүүлсэн үр дүнг судалсан нь | 2020 |
67 | П.Баярмагнай | Сургуулийн өмнөх насны хүүхдийн бие бялдрыг стандарт дасгалаар хөгжүүлэх нь | 2020 |
68 | Б.Талынбүүвэй | Олимпын мөнгөн медальт, дэлхийн хошой аварга Ц.Дамдины амьдрал, намтар, тамирчны амжилтыг судалсан нь | 2020 |
69 | Ж.Оргилсайхан | Буриад бөхийн барилдааныг Монгол туургатны бөхийн барилдаантай ялгаа, онцлогийг харьцуулан судалсан нь | 2020 |
70 | Б.Лхагвасүрэн | Өсвөр насныханд эх оронч үзэл олгоход биеийн тамир спортын үзүүлэх ач холбогдолыг судлах | 2020 |
71 | Б.Алтангадас | Бөхийн чөлөөт барилдааны дэвжээний шүүгчийн ү.а-ны гүйцэтгэлийн тоо, чанарын үзүүлэлтийг судалсан нь | 2020 |
72 | Д.Ганхуяг | Цэргийн биеийн тамирын бэлтгэлийн стандарт ба 18-21 насны залуучуудын бие бялдрын хөгжлийн онцлог | 2020 |
73 | Ц.Өсөхжаргал | Монгол аргаар нурууны уян чанарыг сайжруулах нь | 2020 |
74 | М.Анударь | Теннисний спортыг хөгжүүлэх арга зам | 2021 |
75 | Г.Отгонбаяр | Их дээд сургуулийн биеийн тамирын багш нарын зарим тулгамдсан асуудлыг сайжруулах арга зам | 2021 |